• prof. dr hab. Tomasz Szkudlarek
  • prof. dr hab. Lucyna Kopciewicz
  • dr Małgorzata Cackowska
  • dr Piotr Stańczyk
  • mgr inż. Hussein Bougsiaa
  • mgr Tomasz Nowicki
  • mgr Piotr Prósinowski

prof. dr hab. Tomasz Szkudlarek

Interesują mnie relacje edukacji, kultury i polityki – w tym polityczność edukacji (także takiej, która odżegnuje się od polityki) i pedagogiczność kultury oraz polityki. We wszystkich tych sferach istotną rzeczą jest formowanie określonych wizji człowieka. Próbuję adaptować do takich analiz język współczesnej filozofii.

Moje najnowsze badania dotyczą zagadnień emancypacji w kulturze cyfrowej, potencjałów społecznej inkluzji, edukacyjnej zmiany związanej technologiami mobilnymi, dziecięcego uczestnictwa i socjalizacji w kulturze mobilnej. Badania te osadzone są w perspektywach posthumanizmu, cyberfeminizmu i studiów nad rzeczami.

prof. dr hab. Lucyna Kopciewicz

dr Małgorzata Cackowska

Prowadzę badania nad społecznymi i kulturowymi kontekstami edukacji, przede wszystkim nad społeczną i polityczną konstrukcją znaczeń w polu książki obrazkowej dla dzieci.

Wiele z moich artykułów można znaleźć na wortalu RYMS zajmującym się tematyką literatury dziecięcej. Moje zainteresowania badawcze obejmują ponadto problematykę ebooków i aplikacji dla dzieci oraz zagadnienia edukacyjnego potencjału kultury cyfrowej, dotykowej rewolucji i urządzeń mobilnych.

Moim głównym przedmiotem zainteresowania są przemiany świata pracy w kontekście kultury kapitalizmu. W swoich analizach inspiruję się teorią krytyczną Szkoły Frankfurckiej, jak i radykalną pedagogiką.

dr Piotr Stańczyk

mgr inż. Hussein Bougsiaa

Prowadzę badania nad problematyką emancypacji, inkluzji i partycypacji społecznej oraz technologiczno-kulturowymi zmianami współczesnej edukacji i socjalizacji w związku z rewolucją mobilną: odmiejscowieniem kształcenia, problematyką m-learningu (mobilnej edukacji, flipped classroom i innymi formami nauczania on-line), audiowizualną kulturą szkoły, wizualizacją wiedzy oraz edukacyjnymi potencjałami augmented reality. Projektuję infrastrukturę mobilnej edukacji.

Prowadzę badania nad kulturowymi, społecznymi i politycznymi potencjałami współczesnych transfiguracji: ludzkie – zwierzęce – technologiczne. Jak problemy i możliwości stworzyło zbliżenie człowieka i maszyn oraz zwierzęcia i technologii? Jakiego rodzaju ideologie i walki teoretyczne toczą się w obszarze dyskursu posthumanistycznego? Czy technologie mają potencjał emancypacyjny i po czyjej stronie znajduje się ten potencjał? Pytania te kierują moje badania w stronę analiz współczesnego kapitalizmu i właściwej mu technologii dominacji i wyzysku.

mgr Tomasz Nowicki

mgr Piotr Prósinowski

Moje zainteresowania dotyczą funkcji performatywnej fabularnych gier komputerowych w kontekście pedagogicznym. Badam potencjał gier komputerowych, ich możliwy wpływ na dzieci, młodzież oraz młodych dorosłych. Interesują mnie możliwości wykorzystywania gier oraz materiałów z nimi powiązanych jako szkolnego i pozaszkolnego bodźca rozwojowego. Ponadto jestem nauczycielem języka angielskiego oraz instruktorem zajęć pisarskich z elementami dramy. Do innych moich zainteresowań należą: literatura dziecięca oraz młodzieżowa, a także grafika komputerowa.

Współpracujemy z:
کانفیگ سرور خرید vpn خرید vpn