NASZE PROJEKTY

M-rodzice i m-dzieci.

„Bezprzewodowa” socjalizacja

i uczenie się w kulturze cyfrowej.

 

iPady w szkole

Starategie edukacyjne,
efekty i wyzwania.

 
 

M-rodzice i M-dzieci. “Bezprzewodowa” socjalizacja i uczenie się w kulturze cyfrowej. Projekt finansowany
z funduszy Narodowego Centrum Nauki, realizowany w latach 2014-2016

Kierownik projektu:

prof. dr hab. Lucyna Kopciewicz

Zespół badawczy:

dr Małgorzata Cackowska,
mgr inż. Hussein Bougsiaa,
mgr Tomasz Nowicki

Celem projektu jest zbadanie edukacyjnego potencjału mobilnych technologii cyfrowych, które w coraz większym stopniu stają się częścią dziecięcego środowiska socjalizacyjnego oraz rodzinnej kultury. Jak i czego uczą się dzieci w kulturze mobilnej? Czy mobilna technologia sprzyja ich pełniejszemu rozwojowi? Jak te nowe zjawiska edykacyjne oceniają rodzice dzieci?

Rezultaty badań prowadzonych w Zachodniej Europie i Stanach Zjednoczonych wskazują wzrost edukacyjnego znaczenia ergonomicznych urządzeń mobilnych jako tych bardziej naturalnych dla doświadczenia użytkowników (digital natives), zwiększających zainteresowanie treścią, prowokujących zdolności do grupowego rozwiązywania zadań i współpracy. Poszukujemy wiedzy o partycypacji dzieci
w kulturze cyfrowej oraz o rodzinnych strategiach włączania urządzeń mobilnych
w sferę socjalizacji, wychowania i uczenia się dzieci.

 
 

iPady w szkole: strategie edukacyjne, efekty i wyzwania.

Zespół badawczy:

prof. dr hab. Lucyna Kopciewicz,
dr Małgorzata Cackowska

Współpracownicy:

mgr inż. Hussein Bougsiaa, mgr Tomasz Nowicki, mgr Piotr Prósiński

Celem projektu jest analiza zmian w pracy jednej z trójmiejskich szkół w związku ze zmianą edukacyjnej technologii. Pojawienie się w szkole mobilnej pracowni było okazją do wprowadzenia zmian w zakresie szkolnej wiedzy, w sposobach jej nabywania, tworzenia i prezentowania. Czy technologie mobilne niosą potencjał zmiany kultury szkoły? Czy czynią jej kulture mniej hierarchiczną i bardziej inkluzywną wobec uczniowskiej różnorodności, wielości doświadczeń społecznych
i osobistej wiedzy? Czy zasadne jest posługiwanie się polaryzacją: digital natives/digital immigrants w odniesieniu pokoleniowym (dzieci i ich nauczyciele)?

Analizujemy i dokumentujemy, w jaki sposób technologie mobilne stają się okazją do wspólnego uczenia się całej szkolnej społeczności.

کانفیگ سرور خرید vpn خرید vpn